»Zavestno sta torej lomila mit o gospodarju in hlapcu in dajala svoj umetniški atribut, angažma in koncept hlapcu, Slovencu, Evropejcu, vsakomur.«
»Ustvarjala sta z jasnim družbenopolitičnim stališčem in ostrim kritičnim pogledom.«
»Vsak v svojem umetniškem izrazu sta zgradila dve 'izmed najbolj ikoničnih poetik slovenske moderne, katerih sinonima sta Cankarjevo leposlovje in Smrekarjeva grafika'.«
»Mi nismo in ne bomo nikogaršnji hlapci.«
»Pisca veselih in žalostnih zgodb, ki jih danes prištevamo v vrh slovenske literature, ne bomo nikoli do konca spoznali. To je vesela usoda vseh velikih umetnikov in njihovih umetniških del. Ravno v tem je pravzaprav vsa skrivnost. Tudi pri Cankarju. V gledališču ga lahko uprizarjamo v neskončnost, ker se zdi, da bomo v njegovih dramah vedno znova našli še nekaj neodkritega, neizpovedanega kot nekakšna slutnja.«
»Karikaturist, slikar, grafik in ilustrator Smrekar ter književnik Cankar sta bila sicer sodobnika, prijatelja in umetnika, katerih pogled sega tako rekoč v epicenter slovenske identitete in mentalitete, so dodali.«
»Cankar je Hlapce zasnoval kot politično satiro, ki pa se mu je ‒ po njegovih lastnih besedah ‒ 'sprevrgla' v tragiko.«
»Naslavljanje posameznih umetniških del ali njihovih sekvenc je praviloma retrospektivno dejanje, ki ne more ničesar dodati likovni stvaritvi.«
»Hlapec raje preživi kot hlapec, kot da bi umrl kot gospodar.«
»Ali se umetniška fotografija lahko zares uvršča k umetnosti?«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju